Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wycieczka Łowicz, Arkadia, Nieborów

W słoneczny poniedziałkowy dzień, 23 maja z grupą naszych studentów AWD wybraliśmy się do Łowicza.

Po spotkaniu z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie Starego Miasta, dowiedzieliśmy się, że pierwsza wzmianka pochodzi z 1136 r., o przeszłości miasta świadczą liczne zabytki.

W Bazylice Katedralnej p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Mikołaja podziwialiśmy ołtarz w barokowym stylu, VIII- wieczne dzieło wykonane przez wybitnego snycerza Jana Jerzego Plerscha, barokową Kaplice Najświętszego Sakramentu pod wezwaniem „Bożego Ciała” i wiele innych perełek barokowych zgromadzonych w świątyni.

Z Łowicza pojechaliśmy do Muzeum Ludowego w Sromowie, założonego przez rzeźbiarza i twórcę ludowego Juliana Brzozowskiego.

W czterech pawilonach mogliśmy zobaczyć rzeźby ruchome ukazujące zwyczaje i tradycje regionu łowickiego: Boże Ciało, Wesele Łowickie, Rzekę Bzurę, Pracę na wsi, a także kolekcje powozów, strojów, wycinanek, pająków, obrazów i rzeźb o różnej tematyce.

Kolejnym etapem wycieczki był Park w Arkadii i Pałac w Nieborowie.

W romantycznym ogrodzie arkadyjskim z przełomu XVIII i XIX wieku, spacerowaliśmy i podziwialiśmy zachowane budowle, delektowaliśmy się otaczającą roślinnością.

Głównym punktem wycieczki był Pałac w Nieborowie, zachwycił nas: bogatym wyposażeniem barokowym i klasycznym. Duże wrażenie zrobił na nas cenny księgozbiór biblioteki z XVI wieku, oraz kolekcja obrazów mistrzów europejskich.

Po duchowym dopełnieniu przyszedł czas na posiłek. Biesiada w agroturystycznym gospodarstwie u Pani Beatki zaspokoiła nasze podniebienia. Biesiadowaniu nie było końca, humor i dobra zabawa zapanowała wśród wszystkich wycieczkowiczów.

Późnym wieczorem wróciliśmy do Koluszek, z pewnością ten wspólny wyjazd na długo zostanie w naszej pamięci.